Ana içeriğe atla

Dünya Kadınları...

Tarihe damgasını vurmuş ne çok kadın var. Ülke, zaman farketmeksizin erkek egemen bir dünyadan sivrilmeyi başarmış...

Dünyaya güzellik katmış...

Kleopatra: Duvarlara kazınan güzelliği günümüze kadar ulaşan, dünyanın belki de ilk kadın sembolü.



Marilyn Monroe: Güzelliği kadar çalkantılı özel hayatı ile de gündeme gelmiş, sarışınlığın tek kelimelik karşılığı.


Türkan Şoray: Bizim güzellik sembolümüz, sultanımız.


Audrey Hepburn: Adının zerafetle birlikte anılmadığı yer yok neredeyse. Sinema ve kadın denilince akla gelen ilk isim.

Bizzat cephede savaşmış...

Nene Hatun: 1877' de Erzurum' daki Azizye Tabyası' nın savunulmasında, eline silahı alarak bizzat çatışmaya katılmış ve tarihimizdeki "Savaşçı Ana" ların sembolü olmuştur.


Jeanne d'Arc: Fransa- İngiltere arasındaki savaşta erkek kılığına girerek bizzat cephede de savaşmış, adını tarihe kazımıştır.

Sanat eserlerine ilham vermiş...

Mona Lisa: Bir gülüşün ömre bedel derler ya, işte dünya hala O' nun gülüşünün gizemini çözmeye çalışıyor. Dünyanın en dahi isimlerinden Da Vinci' nin bize bıraktığı en büyük şifre.


İnci Küpeli Kız: Johannes Wermeer ' in ilham kaynağı olan kadın, dünyanın her yerinde duvarları süslüyor.  

Şerbet Gula: Steve McCurry' nin Afgan mülteci kamplarından birinde yakaladığı bu bakışı ve gözleri dünya tarihine kazınmıştır. 

Ulusların kaderini değiştirmiş...

Hürrem Sultan: Haremde başlayan hayatı, Kanuni Sultan Süleyman' ın nikahlı eşi olması ile son bulmuştur. Azmi, zekası ve ihtirası, güzelliği ile buluşunca adınıa dünya tarihine kazımak onun kaderi olmuştur.

Politikaya atılmış...

Margaret Hilda Thatcher: Tam 11 yıl İngiltere' nin başbakanlığını yapmış, dünyanın en önemli ülkelerinden birisinin kaderini etkilemiştir.


Benazir Butto: Hiç bir kadının yükselemediği coğrafyalarda iki kez Pakistan' ın başbakanlığını yapmış, sürgün görmüş ve bir suikast sonucu hayata veda etmiştir.


Ve barışın simgesi olmuşlardır.

Rahibe Terasa: Hayırsever mücadelesine ömrünü adamış ve 1979 yılı Nobel Barış Ödülü' ne layık görülmüştür.


- Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun -


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sünger Bob ve Patrick... :)

Bir taş boyama daha tamamlandı. Hem zaman güzel geçti hem de minik bir kalp mutlu edildi (yani umarım...). :)))

Telgrafın Tellerine Kuşlar mı Konar ?

Üçüncü etamin işimi de bitirdim. Aslında örnek aldığım fotoğrafta bu kuşlar 4 tane idi ve kalp şeklinde kuyrukları vardı. Ancak hem benim kasnağıma sığmadığı, hem de fazla kalabalık durduğu için ben biraz değiştirdim. Ha bir de göbekleri beyazdı, ben kendi renklerinin açık tonlarını tercih ettim. Bu hali bence daha güzel oldu. Son bir adım kaldı. O da çerçeveletmek. Noel Babayı da henüz çerçeveletmedim. Çerçeveciyi ihya edeceğim bu gidişle. Puzzle, etamin derken bir sürü şeyi biriktirdim çerçeveletmek üzere.  Şimdiki projem bir doğum günü hediyesi :) Hadi bakalım. Bir işe başlamak, o işin yarısıdır derler...  Güm güm...   Göbekleri de doldurduk mu, tamamdır...  Favorim...

Sid' in İntikamı...

Nasıl ki Star Wars serisinin en dramatik ama en sevdiğim bölümü "Revenge of the Sith" ise, şimdiye kadar yaptığım en zor kanaviçe de bu oldu ( Cümleyi toparlayana bir yastık hediye edeceğim :)) ) . Kısaca anlatmak istiyorum hikayesini.... Her şey arkadaşıma doğum günü hediyesi projemle başladı. Ona bir şeyler işlemek istiyordum ama sevdiği bir şey olsun diye düşündüğümden ağzını aramaya başladım. Bir muhabbetin ortasında,  Ice Age' deki Sid' i çok sevdiğini öğrendim. Tamamdır dedim, Sid' i işleyeceğim. Oturdum bilgisayar başına Sid şablonu arıyorum. Kesin vardır diye de anlamsız bir özgüvenim var. Ama yok, yani istediğim gibi yok. Ya küçük ya da aradığım gibi değil.  Tabii ben ümitsizliğe kapıldım ve başka bir şey yapayım bari girişimlerine başladım ama aklım kaldı Sid'de. İçimdeki "yapabilseydim çok güzel olacaktı" sesleri baskın çıktı ve şablonunu kendim çıkarmaya karar verdim   Önce bir Sid fotoğrafı buldum. Sonra onu